Що робить EM?

Чому їжачок Moshkovsky.art такий рішучий ви дізнаєтесь якщо дочитаєте до кінця

Серед ролей у IT є такий диво-коник: Engagement Manager (EM). Основна місія EM: знайте правильне рішення для правильного клієнта.

Давайте відразу визначимо що не є основною задачею – або ким не є EM:

  • EM не Сейл (AM) – бо не шукає правильних клієнтів, будує з ними відносини
  • EM не Адміністратор для підготовки контрактів або не помічних сейла – бо не займається підготовкою пакетів документів, не відстежує роботу тендерних майданчиків
  • EM не Маркетинг – бо не шукає потенційних клієнтів, не розвиває сайт та соціальні мережі, не виконує інформаційні розсилки, не організовує події
  • EM не керівник проектів (PM/DM) – тобто не керує виконанням проектів.
  • EM не бізнес-аналітик – тобто не займається повним виконанням бізнес аналізу, не створює аналітичні документи
  • EM не архітектор

… Але з іншого боку він або дуже пов’язаний у своїй взаємодії з ролями наведеними вище або навіть виконує їх частково. Зацікавлені?

У взаємодії з іншими ролями під часи виконання engagement задачі EM має робити наступне:

  • Презентувати можливості компанії за фаховим напрямком – що та як ми вміємо робити, наводити приклади
  • Брати участь у маркетингових подіях
  • Брати участь у первинних зустрічах з клієнтом разом з AM
  • Проаналізувати запит клієнта – ознайомитись з вимогами, контекстом – підготовити уточняючи питання, провести експрес бізнес аналіз не верхньому рівні
  • Визначити потенційні варіанти рішень та їх архітектури – тобто підготувати концепти з елементами HLA
  • Визначити потенційний розмір проекту – тобто швиденько за одну хвилину зробити дуже грубий підрахунок команди, тривалості та вартості проекту. Знати аналоги.
  • Визначити потенційну можливість зробити проект в рамках наявних ресурсів компанії. Для цього надо або вже знати це (стан та якість ресурсів).
  • Визначити потенційну можливість зробити проект в рамках партнерських ресурсів або найму фахівців з ринку. Для цього надо знати стан ринку праці, можливості партнерів. Це виконується у взаємодії з HR та менеджером партнера, але якщо … і це тема для окремого допису ….
  • Визначити ліцензійну складову проекту – безперечно знати та розуміти правила ліцензування платформ та компонент які використовуються в власному технологічному стеку. Якщо є певні пов’язані стеки – то щонайменше потрібно мати базову обізнаність. Певні деталі ліцензування можуть бути вирішені з ліцензійним фахівцем – але у більшості випадків це задача EM
  • Визначити вартість використання ресурсів – наприклад, організувати розрахунок споживання ресурсів у Azure. Деталі прорахунку робить інженер – але перевіряти та відповідати EM.
  • Презентувати рішення – підготувати презентацію, провести демо
  • Структурувати беклог та організувати його деталізацію із залученням консультантів/аналітиків
  • Організувати оцінку проекту. Останнє слово у оцінці за EM.
  • Розуміти потенційні ризики проекту.
  • Розуміти потенційну модель економіки проекту. Рахувати вартість ресурсів, зміну вартості у часі, комбінацію роботи ресурсів різної вартості, додаткові сервіси, продаж ліцензій
  • Думати ширше. Думати ні тільки рамках одного проекту – а сукупністю проектів та процесів яки пов’язані с замовником, задачами розвитку бізнесу та задачами розвитку ресурсів.
  • Впливати на перебіг подій у всіх вимірах. Маніпулювати цінами та складом команди, вести до певної архітектури або стеку, прискорювати або уповільнювати запуск проекта, прикладати надзусиля для залучення клієнта або робити дипломатично відмову
  • Визначити хто конкретно буде виконувати проект – починаючи від керівника проекту до основного складу проекту. Це робиться разом з менеджерами ресурсів (RM) але за умов коли RM багато, вони завантажені або не дуже зацікавлені … То буде тема для окремого допису!
  • За умов відсутності ресурсів – запуск хайрінгу, контролювати хайрінг або навіть брати участь у співбесідах. Бо вам справді важливо найти ключового фахівця від якого залежить проект на мільйон доларів. Потрібен? То йди допомагати шукати!
  • Бути готовим відповідати клієнту на будь-які питання по процесам та технологічному стеку, по бізнес вимогами та по архітектурі
  • Створити впевненість що цей будинок повний крутих фахівців які вільні та бажають виконати цей проект у замовника – розуміючи як складно може бути насправді
  • Провести “продажу” проекту майбутній команди. Зробити так що цей проект казався супер-пупер-крутим-важливим-цікавим. Якщо хтось буде казати – на-ну-нах-цей-….-…. то продати краще або замінити члена команди. Танці перед розробниками для створення особистого кохання до замовника та проекту.
  • Підтримати старт проекту – передати знання, бути на перших мітингах. Зробити soft handower. Впевнитись що команда не розгубилась, розуміє вимоги, готова до спілкування з клієнтом.
  • Бути с замовником та проектом протягом проекту – як додатковий контроль, підтримка, engagement нових проектів

Якщо у вас ще виникнуть питання то все ж таки що має робити EM у компанії – він має робити все для того щоб успішно була виконана його місія. Все необхідне. У будь-який припустимий спосіб. Беручи на себе відповідальність за процес та результат. Бо він хто – він EM!

Залишити відповідь