З початком проєкт після першого Project Kick-off починається велика політична гра власних інтересів членів команди щодо фіч рішення. Чи буде це зроблено навмисно? Мабуть, ні. Але чому так станеться? Тому що навіть розробники – люди (чи не всі?).
Чому взагалі виникає гра? Гра виникає через:
- Неповноту та невизначеність яка притаманна проектам.
- Через власні уподобання – мені сподобається реалізація товстого клієнта для iOS тому що це самий нормальний інтерфейс, а не те гівно Windows
- Через власний досвід – в таких рішення має бути така фіча та вона має бути реалізована саме так
- Через власний страх некомпетентності – я не знаю як зробити цю фічу, тому давайте якось її здихаємось. А щоб було щось я запропоную варіант …
- Через власне бачення потенційних ситуацій – паттерн “а-якщо …”
- Через професійну деформацію – менеджер сервісу бажає, щоб воно було просте з точки зору операційної ефективності, фахівець безпеки бажає максимального контролю, розробник бажає нових технологій та крутих тулів, а користувач – щоб воно просто працювало …
Що допомагає зменшити градус суб’єктивності:
- Визначені бізнес вимоги
- Визначені рамки проекту
- Визначена архітектура
- Керований та прозорий стан проекту – час, робота, бюджет
- Процес швидкої та об’єктивної оцінки пропозицій
- Контроль коду – для забезпечення партизанських ін’єкцій додаткових фіч
Що не треба робити
- Не треба принижувати носіїв ідей вказуючи на їх професійну деформацію. Бо вони зроблять в свій вкрай професійний спосіб доведення того що саме вони краще розуміються на темі
- Не треба ігнорувати ідеї та пропозиції – бо ви знищите важливий процес інновацій та мотивацію
- Не треба ховати економіку та принципи керування проектом